20 April 2011

Aku Definisikan Cantik Bagi Perempuan .

Bagi aku perempuan semua cantik . Sebab :


  1. Semestinya mereka jaga aurat : Aurat ni adalah keaiban sebenarnya . So bila keaiban ditutup dari penglihatan maka akan tertutuplah segala cacat celanya . Apa yang kelihatan adalah kesempurnaan . Walaupun perempuan tu tak cantik tetap akan nampak cantik .
  2. Ada pendirian terutama dari segi percakapan , decision , pemakaian , cara jalan . Bukan yang terlalu jumud fikir dengan bercakap secara lemah lentok ala-ala manja tu boleh nampak cute , pakai baju fit seluar legging boleh nampak 'smoky' , berjalan lenggang lenggok boleh nampak keperempuanan sejati . Bukan tu . Tapi yang bernas percakapannya , hijab tutup dada , tak kisah apa orang cakap pasal dia , jalan tenang macam air , tak terlalu cover 
  3. Tak pakai apa-apa make up komestik . Senang cakap kalau tengok muka nampak natural la . Cuma pakai pelembab dengan lip balm sikit je .
  4. Banyak cakap . Tapi cakap benda yang baik . Bukan yang benda yang menyakitkan hati orang lain . Bukan benda yang merepek . Ada time dia cakap orang lain akan pandang dia , ada time dia diam dia takkan cakap sepatah . ( nak cakap dekat sini aku suka perempuan talkative . Cewah )
  5. Suka senyum .
  6. Banyak kawan . sebab dia peramah dan bukan jenis yang suka berpuak-puak . Semua orang suka dia bukan sebab dia ada rupa paras yang cantik tapi sebab dia ada mentaliti yang boleh memimpin kawan-kawan dia tu kepada jalan yang benar . Cewah .
  7. Berfikiran terbuka tapi bukan berfikiran bebas . Tapi kebanyakan kaum hawa ni banyak yang berfikiran bebas dan tertutup sebab tak banyak ilmu dan suka dengan diri dia yang sekarang . Banyak ilmu pun sebab dikatakan dapat keputusan cemerlang , Dean's List , atau yang sama waktu dengannya .
Jadi dengan itu , aku minta maaf lah kalau ada yang tersinggung . Benda untuk teladan . Mana yang baik datang dari Allah , yang buruk lemah itu datang dari diri aku . Peace !

6 comments:

  1. adakah ini ciri-ciri calon isteri anda??hahaha

    ReplyDelete
  2. kalau dapat macam gitu lah kowt . cewah .

    ReplyDelete
  3. Sudah jumpa ke wanita yang macam itu untuk jadi teman selama-lama?

    ReplyDelete
  4. Tertarik nak mati baca Entri yang berupaya ttg kaum Hawa ni :)

    ReplyDelete
  5. aku doakan ko dapat yang macam dalam gambo tu.bior dye bawak ko kembali ke jalan yang lurus..hahaha

    ReplyDelete